Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni,
siellä minä olen heidän keskellään. Mt. 18:20
Etusivu
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
International page
☰
×
Navigointi
Etusivu
International page
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
Yleistä
Mikä on ilosanomapiiri?
Kokemuksia
Kansainvälisesti
Historiaa
IP-kysymyksiä
Aloitusopas
Kohtaamisia
Matteus
Markus
Luukas
Johannes
Kysymyksiä saarnatekstehin
Muut Raamatun kirjat
IP erityisryhmille ym.
Varhaisnuorille
Rippisraamis
Ruokisraamis
Selkoraamis
Sairaanhoitajille
Jeesus kohtaa kärsivän
Teemasarjat
Pelkkä teksti
5. Jeesus parantaa saastaisen miehen (Mark. 5:1–20)
Tekstin miehellä oli varmasti perheenjäseniä. Mikä oli miehen perheelle pahinta tässä tilanteessa?
Mitä mies tahtoi Jeesukselta?
Mieheen oli mennyt pahoja henkiä. Miksi ihmiseen menee pahoja henkiä?
Jotkut ihmiset pelkäävät yliluonnollisia asioita. Miten tämä teksti voi lohduttaa tällaisia ihmisiä?
Jeesus ajoi miehestä pois pahat henget. Miten miehen elämä muuttui tämän jälkeen?
Tätä miestä pidettiin toivottomana tapauksena. Keitä meidän aikanamme pidetään ”toivottomina tapauksina”?
Mikä on Jeesuksen sanoma ”toivottomille tapauksille”?
© www.ilosanomapiiri.fi