5. Jeesus parantaa saastaisen miehen (Mark. 5:1–20)
- Tekstin miehellä oli varmasti perheenjäseniä. Mikä oli miehen perheelle pahinta tässä tilanteessa?
- Mitä mies tahtoi Jeesukselta?
- Mieheen oli mennyt pahoja henkiä. Miksi ihmiseen menee pahoja henkiä?
- Jotkut ihmiset pelkäävät yliluonnollisia asioita. Miten tämä teksti voi lohduttaa tällaisia ihmisiä?
- Jeesus ajoi miehestä pois pahat henget. Miten miehen elämä muuttui tämän jälkeen?
- Tätä miestä pidettiin toivottomana tapauksena. Keitä meidän aikanamme pidetään ”toivottomina tapauksina”?
- Mikä on Jeesuksen sanoma ”toivottomille tapauksille”?