Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni,
siellä minä olen heidän keskellään. Mt. 18:20
Etusivu
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
International page
☰
×
Navigointi
Etusivu
International page
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
Yleistä
Mikä on ilosanomapiiri?
Kokemuksia
Kansainvälisesti
Historiaa
IP-kysymyksiä
Aloitusopas
Kohtaamisia
Matteus
Markus
Luukas
Johannes
Kysymyksiä saarnatekstehin
Muut Raamatun kirjat
IP erityisryhmille ym.
Varhaisnuorille
Rippisraamis
Ruokisraamis
Selkoraamis
Sairaanhoitajille
Jeesus kohtaa kärsivän
Teemasarjat
Pelkkä teksti
1. Johannes kastaa Jeesuksen (Mark. 1:1–11)
Johannes oli asunut erämaassa. Mitä Johannes oli oppinut elämästä erämaassa?
Johannes oli suosittu ihmisten keskuudessa. Miksi ihmiset halusivat Johanneksen kasteelle?
Ihmisen piti tunnustaa syntinsä julkisesti ennen Johanneksen kastetta. Onko helppo tunnustaa syntinsä julkisesti?
Miksi Johannes ei tullut ylpeäksi vaikka hän oli kuuluisa kansan keskuudessa?
Mikä ero on Johanneksen kasteella ja Jeesuksen kasteella?
Miten kolmiyhteinen Jumala oli läsnä Jeesuksen kastehetkellä?
Jeesus tuli parannuksen kasteelle. Hän ei kuitenkaan ollut tehnyt syntiä. Miksi Jeesus tuli parannuksen kasteelle?
© www.ilosanomapiiri.fi