Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni,
siellä minä olen heidän keskellään. Mt. 18:20
Etusivu
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
International page
☰
×
Navigointi
Etusivu
International page
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
Yleistä
Mikä on ilosanomapiiri?
Kokemuksia
Kansainvälisesti
Historiaa
IP-kysymyksiä
Aloitusopas
Kohtaamisia
Matteus
Markus
Luukas
Johannes
Kysymyksiä saarnatekstehin
Muut Raamatun kirjat
IP erityisryhmille ym.
Varhaisnuorille
Rippisraamis
Ruokisraamis
Selkoraamis
Sairaanhoitajille
Jeesus kohtaa kärsivän
Teemasarjat
Pelkkä teksti
20. Ruumiin ylösnousemuksen kieltäjät (Mark. 12:18–27)
Saddukeukset esittivät Jeesukselle vaikean kysymyksen. Mitä saddukeukset ajattelivat Jeesuksen vastaavan kysymykseen?
Saddukeukset eivät uskoneet ruumiin ylösnousemukseen. Millainen on saddukeusten Jumala-usko, kun he eivät uskoneet ruumiin ylösnousemukseen?
Saddukeukset olivat menneet harhaan oikeasta opista. Miten saddukeukset olivat menneet harhaan oikeasta opista?
Jeesus perusteli saddukeuksille uskonsa ruumiin ylösnousemukseen. Miten Jeesus perusteli saddukeuksille uskonsa ruumiin ylösnousemukseen?
Raamattu ei kerro yhdestäkään saddukeuksesta, josta olisi tullut Jeesuksen seuraaja. Miksi saddukeuksista ei tullut Jeesuksen seuraajia?
Miten tämä raamatunkohta voi lohduttaa kuolemaa pelkäävää ihmistä?
Saddukeukset olivat Jeesuksen elinaikana omasta mielestään uskonnollista valiojoukkoa. Mikä ryhmittymä sinun mielestäsi on nykyään kuin saddukeukset?
© www.ilosanomapiiri.fi