18. Sokean kerjäläisen uskontunnustus (Mark. 10:46–52)

  1. Sokea mies elätti itsensä kerjäämällä. Miltä sinusta tuntuisi jos sinun pitäisi kerjätä?
  2. Tämä mies oli varmaan istunut kauan tien vieressä. Mitä tämä mies oli oppinut sinä aikana kun oli istunut siinä tien vieressä?
  3. Bartimaios oli kuullut puhuttavan Jeesuksesta ja hän varmasti tiesi, että Jeesus käy usein Jerusalemissa. Miksi Bartimaios ei mennyt tapaamaan Jeesusta Jerusalemiin?
  4. Bartimaios huusi: ”Daavidin poika”. Mistä Bartimaios tiesi Jeesuksen olevan Daavidin poika?
  5. Useat ihmiset käskivät Bartimaioksen olla hiljaa. Miksi muut ihmiset käskivät Bartimaioksen olla hiljaa?
  6. Jeesus pyysi opetuslapsiaan kutsumaan Bartimaioksen luokseen. Miltä Bartimaioksesta tuntui kun Jeesus kutsui hänet luokseen?
  7. Bartimaios lähti seuraamaan Jeesusta Jerusalemiin. Miksi Bartimaios lähti seuraamaan Jeesusta?

© www.ilosanomapiiri.fi