24. Jeesuksen ylösnousemus (Mark. 16:1–14)

  1. Naiset olivat voidelleet Jeesuksen ruumiin jo kerran. Miksi he tahtoivat voidella sen uudestaan?
  2. Mitä naiset ajattelivat, kun enkeli puhui heille?
  3. Enkeli puhui naisille, mutta naiset pelkäsivät. Mikä naisia pelotti?
  4. Jeesus valitsi ensimmäisiksi ylösnousemuksen todistajiksi naisia. Miksi Jeesus valitsi naisia todistajiksi, vaikka naisia ei tuolloin arvostettu?
  5. Miten usko Jeesuksen ylösnousemukseen syntyi naisten sydämiin?
  6. Onko sinun elämässäsi yhtä mahdottomia asioita kuin kuolleen herääminen henkiin?
  7. Pietari oli kieltänyt Herransa kaksi päivää aikaisemmin. Mitä Jeesuksen terveiset merkitsivät hänelle?

© www.ilosanomapiiri.fi