17. Jeesus ja Sebedeuksen pojat (Mark. 10:32–45)

  1. Jaakob ja Johannes uskoivat Jeesukseen. Heidän oli vaikea uskoa Jeesuksen kuolemaan, joka oli tulossa. Miksi joku haluaa olla kristitty, jos ei usko Jeesuksen ristiin?
  2. Miksi ihmiset haluavat valtaa?
  3. Miten sinä olet käyttänyt valtaa esimerkiksi kotona tai työpaikalla?
  4. Mikä oli Jaakobin ja Johanneksen synti suhteessa Jeesukseen ja lähimmäisiin?
  5. Mitä teksti opettaa uskovien välisistä riidoista?
  6. Millainen on Jumalan tahdon mukainen johtaja?
  7. Mikä on Jeesuksen ja Sebedeuksen poikien suurin ero?

© www.ilosanomapiiri.fi