14. Jeesuksen opetus viettelyksistä (Mark. 9:42–50)
- Jeesus puhuu jakeessa 42 kuolemanrangaistuksesta. Mitä mieltä olet tästä rangaistuksesta?
- Jeesus puhuu synneistä tässä Raamatunkohdassa. Minkälaisia syntejä ihminen voi tehdä?
- Jeesus kertoo ruumiinosien poistamisesta. Minkä ruumiinjäsenen sinä olisit valmis antamaan pois?
- Jeesus saarnasi hyvin rohkealla tavalla ihmisille. Miten nykyään ihmiset sanoisivat näin rohkeasta saarnaamistavasta?
- Jeesus antoi ankaria ohjeita meille ihmisille. Miksi Jeesus antoi näin rankkoja ohjeita?
- Jeesus opetti paljon iloisista asioista, mutta myös helvetistä. Mitä tapahtuisi jos kirkossa ei opetettaisi ollenkaan helvetistä?
- Kukaan ihminen ei pysty täyttämään kaikkia Raamatun käskyjä. Mitä meidän ihmisten tulee tehdä, jotta tekisimme vähemmän syntiä?