4. Jeesus tyynnyttää myrskyn (Mark. 4:35–41)
- Jeesus sanoi illalla opetuslapsilleen:” Nyt lähdemme vastarannalle”. Miltä tuntuu lähteä purjehtimaan pimeässä?
- Jeesus nukkui veneessä, vaikka oli kova myrsky. Miten Jeesus pystyi nukkumaan veneessä?
- Opetuslapset herättivät Jeesuksen. Miksi opetuslapset pelkäsivät, vaikka Jeesus oli heidän kanssaan?
- Jeesus nukkui veneessä, kun opetuslapset olivat hukkumassa. Onko sinusta tuntunut joskus, että Jeesus ei kuuntele sinun rukouksiasi vaan nukkuu?
- Jeesus nuhteli tuulta ja myrsky loppui. Miksi opetuslapset ihmettelivät sitä, että Jeesus pystyi lopettamaan myrskyn?
- Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Eikö teillä vieläkään ole uskoa”. Miltä sinusta tuntuisi, jos Jeesus sanoisi sinulle nämä samat sanat?
- Jeesus lopetti myrskyn, vaikka opetuslapsilla ei ollutkaan uskoa siihen, että Jeesus voi tehdä niin. Miksi Jeesus auttaa myös heitä, jotka eivät usko häneen?