3. Saako sapattina parantaa? (Mark. 3:1–6)

  1. Synagogassa oli mies, jolla oli surkastunut käsi. Miten miehen kuivettunut käsi vaikutti hänen elämäänsä?
  2. Miksi mies ei pyytänyt apua Jeesukselta?
  3. Mitä fariseukset ajattelivat kätensä menettäneestä miehestä?
  4. Raamatussa puhutaan harvoin Jeesuksen vihasta. Miksi Jeesus oli tässä kertomuksessa sekä vihainen että murheellinen?
  5. Mies joutui ottamaan uskonaskeleen ojentaessaan kätensä. Millaista uskonaskelta Jeesus odottaa sinulta tänään?
  6. Mikä fariseusten uskossa Jumalaan oli ongelmana?
  7. Jeesus paransi miehen, vaikka se oli hänelle itselle vaaraksi. Miksi Jeesus paransi miehen?

© www.ilosanomapiiri.fi