2. Jeesus parantaa halvaantuneen (Mark. 2:1–12)
- Jeesuksen opetusta oli kuuntelemassa paljon ihmisiä, kaikki eivät mahtuneet sisälle taloon. Miltä Jeesuksesta tuntui, kun todella moni ihminen halusi kuulla hänen opetustaan?
- Jeesuksen luo tuotiin halvaantunut mies. Miten halvaantuminen vaikuttaa ihmisen jokapäiväiseen elämään?
- Halvaantuneen miehen kantajat purkivat osan katosta, jotta mies saatiin Jeesuksen luo. Onko sinulla niin hyviä ystäviä, jotka purkaisivat osan katosta, jotta sinä pääsisit jonnekin taloon sisään?
- Jeesus antaa halvaantuneelle miehelle hänen syntinsä anteeksi. Mitä syntejä halvaantunut ihminen voi tehdä?
- Jeesus antoi ensin halvaantuneen synnit anteeksi ja vasta sen jälkeen paransi miehen. Miltä miehestä tuntui, kun Jeesus antoi ensin hänen syntinsä anteeksi ja vasta sen jälkeen paransi hänet?
- Lainopettajat eivät uskoneet, että Jeesus voi antaa syntejä anteeksi. Miksi lainopettajat eivät uskoneet, että Jeesus voi antaa ihmisten synnit anteeksi?
- Jeesus kysyi ihmisiltä: ”Kumpi on helpompaa, sanoa halvaantuneelle: ´Sinun syntisi annetaan anteeksi´ vai sanoa: ´Nouse, ota vuoteesi ja kävele´?”. Mitä sinä vastaat tähän Jeesuksen kysymykseen?